8 živilskih trendov, ki jih kmetje lahko pričakujejo letos

Živilska industrija je trdo delala med svetovno pandemijo, ki se je prilagajala spremembam. Kaj lahko kmetje pričakujejo od živilskih trendov v letu 2021 in za prihodnost? Preverite 8 trendov v živilski industriji.

Krepilci imunskega sistema

To so superživila, probiotiki, juhe, kislo zelje in še veliko več. Dobavitelji vključujejo še druge funkcionalne sestavine, kot so gobe, za podporo imunskemu sistemu. Citrusi, kot naravni vitamin C, se tudi že prodajajo v trgovinah z živili. Medtem ko se opaža vsesplošno rast rabe citrusov, se opaža predvsem velik porast porabe limon, pomaranč in mandarin. V trendu je še otroška hrana, polna rabarbare, rožmarina, vijoličnega korenja in lanenih semen, bogatih z omega-3.

»Pustolovske« sestavine

Priljubljeni so prigrizki čilija in zelišč, kot je na primer limonska trava. Domači kuharji uporabljajo orehova in bučna olja za slasten okus oreščkov. Sončnično olje je v številnih novih izdelkih in je dovolj vsestransko za uporabo pri visokih temperaturah ali pri prelivu solat.

Organske snovi

Šparglji in otroški brokoli »razsvetljujejo« organsko prodajo celotne hrane. Gre bolj za ljudi, ki želijo eksperimentirati z različnimi prehranjevalnimi navadami. Začenja se opažati trend bolj zdravega prebivalstva.

Širša ponudba pridelkov

Ljudje si želijo raznolikosti. Ne več toliko samo jabolk, pomaranč ali banan. Želijo si različnih kulinaričnih izkušenj, ki jih opazijo na družabnih omrežjih. Letošnje leto je prelomno za široko paleto rastlinjakov in vertikalnih zelenic. Predelana hrana je »vroča«; tisti zanemarjeni in premalo uporabljeni deli sestavin, ki bi sicer postali živilski odpadek, so zdaj na trgu porabljeni in se dobro prodajajo. Čičerika je nova cvetača. Imate jo na voljo v izdelkih, kot so čičerikin tofu, čičerikina moka in celo čičerikina žita.

Zajtrk je pomemben – naj bo tudi zabaven

Za ljudi, ki delajo od doma in pretežno sedijo, je zajtrk postal ključni obrok. Domači kuharji potrebujejo navdih in so pripravljeni razmisliti o netradicionalni hrani za zajtrk, kot je npr. ocvrt riž, slane (nizozemske) palačinke za dojenčke in solate.

Gibanje na »rastlinski pogon«

Tofu je v zadnjem letu vzbudil pozornost zaradi nižje cene, stabilne embalaže in nevtralnega okusa. Veganske jedi so postale običajne. Kupci v trgovinah z živili pričakujejo vsaj vegetarijansko ponudbo. Strokovnjaki napovedujejo razcvet zdravstvene in prehranske strategije po covidu.

Spletno nakupovanje

Videli smo, da je število nakupov v času, ko je prišlo do pandemije, naraščalo, ker so ljudje želeli ostati varni. Ljudje so se med pandemijo navadili spletnega naročanja in zdaj se držijo tega. Stopnja sprejetosti in uporabnikov je izjemno narasla. Ljudje, ki pa cenijo obisk trgovine, se cepijo in se vrnejo na svoje stare poti. Restavracije v trgovskih centrih se spet odpirajo.

Domača kuhinja

Ljudje so se med pandemijo vrnili k svojim koreninam in so kuhali domače jedi. Uporaba hitrih receptov (juhe in enolončnice) je bila priljubljena, tudi meso je postalo zelo priljubljeno. Lani spomladi smo imeli mesno pandemijo – krizo, zdaj pa so se stvari popravile in ljudje še naprej pečejo in kuhajo doma. V kuhanje se vključuje več družinskih članov, dela se tudi več zalog. Nakupovalni dnevi pa so zdaj bolj porazdeljeni, saj ljudje, kot že prej omenjeno, delajo od doma.